söndag 19 februari 2012

Underbar dag

Har haft en alldesel underbart bra dag idag. Jag är så glad. Morgonen började jag med en fastlagsbulle på Fredrika med jobbarkompisarna. Det var skönt att starta lördagen med gott sällskap. På vägen till stan spelades "Michel Telo - Ai se eu te pego" och jag visste att dagen skulle bli bra. Låten är så sjukt bra och jag kunde bygga upp min feelis var eviga dag med den låten.




 Under fikat gav jag mitt broderi till K eftersom det kändes rätt att göra det. Har mina orsaker och anledningar... Hon blev glad :)

Kärleken övervinner allt


Efter kaffet gick jag och köpte en efterlängtad iphone. Äntligen. Det tråkiga är att jag har haft en så fullspäckad dag så att jag inte ens har hunnit starta den. Den får helt enkelt vänta till nästa vecka. Busy eller vad?

Klockan 2 befann jag mig vid Vby skola för att träffa min praktikhandledare som jag skall vikariera i 4 dagar. Jag kan knappt vänta tills jag ska få börja. Ser så framemot att undervisa de små söta ettorna som jag redan lärde känna under mina praktikveckor i höst. Det ska bli intressant att se hur de har utvecklats. Nu har jag ett par dagar på mig att förbereda lektioner som bland annat ska innehålla sköldpaddor, Pelle Svanslös och djur på Jesu tid. Är ni inte avundsjuka? Det ska bli så kul!!!!! :D

Efter träffen med U stressade jag vidare mot Nykabi för att sitta i sekretariatet under herrarnas match. Och jag måste tyvärr meddela att Blue fox förlorade matchen. Synd men sant. Själva spelet har jag inte mycket att säga om eftersom jag hade fullt upp med att sköta mitt jobb. Jag hade hand om utvisningarna för de båda lagen. Det brukar jag göra. Det är lika kul men konstigt att sitta bredvid förbannade spelare som är arga för att de åkt på utvisning. Vissa pratar på medan andra grymtar av ilska för sig själva. En konstig form av speed dating :D

Kvällen avslutades hos Henni min lagkompis med kakor, saft, nagellack och en söt hund. Hon har alltid mysiga saker för sig på helgerna med sin pojkvän och jag har ofta påpekat att det är trist att jag aldrig blir bjuden på alla hennes olika bakverk med mera. Och ikväll bad hon mig över. Jag lyste som en sol! Jag blev bjuden på två olika kakor som smakade utsökt. Tänk om man hade en kämppis som henne. Valter, deras hund charmade mig hela kvällen. Fan, nu är jag hundsjuk IGEN. Jag hade även turen att ha en alldeles egen privat kosmetolog. Jag fick lacka mina naglar med alla världens lack. Eller med någon olja för nagelbanden, ett underlack, ett matt nagellack samt överlack. Naglara piffades även med diamanter. Vad säger ni om de. Lyx säger jag! Jag måste också säga att jag aldrig har känt mig så okvinnlig förut. Iaf inte med rosa tröjja och lockar i håret. Jag kunde inte fila naglarna på rätt sätt. Jag torkade inte av penseln på rätt sätt. Jag kunde inte lacka på rätt sätt och jag visste inget över huvudtaget på rätt sätt. 20 år och pinsamt dålig på nagellack. Okej, nu kan jag! Jag har en lång lista på vad jag ska inhandla för nya lack, medel och smink. Tack Henni :)

Valter

Kako

Nagellack


Nu ska jag bara le åt min underbara dag och sova gott och sedan ladda upp inför morgondagens sista turnering som även är på hemmaplan. Titta in till Stjärnhallen om ni har vägarna förbi! Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar