onsdag 15 februari 2012

Stress

Vilken stressig dag det har varit. Har varit trött precis hela dagen. Efter skolan var jag bara tvungen att gå och nappa ett tag, trots att jag har försökt att låta bli att sova på dagen den senaste tiden. För när man väl är van med att sova någon timme efter skolan är man fast. Då måste man alltid sova. Tro mig, jag har varit där. Men efter power nappen tog jag itu med alla tusen sysslor. Jag är efter i allt. Låt mig bara ta sommarlov nu, tack!

Idag hade jag och Nellie sista passen i tutoruppgiften i gymnastik. Jag servade min arm röd och blå och hon klarade av att slå sitt rekord i hinderbanan i innebandy. Nu är det bara att skriva och analysera framstegen. Så roligt. NOOOT.

När jag inte slappar eller gör skoluppgifter syr jag mest hela tiden. Kursen i textilslöjd var inte precis en chill kurs. Än så länge har jag sytt en prinsessa, stickat ett par sockor, stickat en pippi mössa, stickar en halsduk, virkar mormorsrutor, virkar en tyg korg, broderar två tavlor och har börjat planera en klänning. Jag gillar slöjd men känner mig lite väl stressad nu. När ska man hinna få klart allt???? Idag var jag iaf  och köpte tyg till min kommande klänning. Gjorde ett stort fynd och betalade hela 1,30 euro för tyget. En del andra tyger köpte jag också för senare arbeten. Summan blev 8 euro för 3 kommande plagg. Eller så kan man också säga att 8 euro for i roskis. Mina förväntningar på mina kläder är inte särskilt stora. Det är faktiskt svårt att sy kläder trots att man har lätta mönster. Men man kan ju hoppas på att lyckas.

Tyger till klänningar och chiffong blus

Broderi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar