torsdag 16 februari 2012

Matte

Att ha matte till klockan 6 en torsdag kväll är ju bara en dödsupplevelse. Som tur hade vi dumma gruppuppgifter vilket betyder att jag inte var tvungen att vara så aktiv. De andra räknade flitigt medan jag "hmmade" på passliga ställen. Ungefär så gick lektionen till. Tack Nellie och Alli för ett bra teamwork :D

Men halå, vem orkar med:  Anna, Moa och Albin är ute i skogen och plockar bär och svamp. Hur mycket plockar var och en? Ledtrådarna är:
  • Barnen plockar 7 korgar blåbär tillsammans
  • Barnen plockar 5 korgar lingon tillsammans
  • Barnen plockar 16 svampar tillsammans
Om du också har en IQ nivå som minst motsvarar andraklasisters inser du att det inte går att komma fram till ett jämt och korrekt svar utan man måste ANTA. Jag ser gärna en klass tvåor som nöjer sig med att de i vissa uppgifter bara behöver anta vad svaret kan bli. Fucking skit uppgift. Peffaniterna var inte heller nöjda!!!!

Efter en snabb utandningspaus efter en tung dag gick jag över till Nina min jobbarkompis som bor i samma hus som mig. Vi hade en trevlig kväll med skvaller, glass och broderi. Tack för den :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar