måndag 6 februari 2012

Måndag

Och jag känner att jag lever. Har haft en fullspäckad dag men faktiskt en bra dag. Skolan var lite roligare än vanligt av någon konstig anledning. Den var varken tyngre eller lättare utan bara bra. Efter skolan stannade jag med Nellie i gymnastik salen  för att laga en gymnastik uppgift. En så kallad tutor uppgift. Jag ska lära henne grunder i en sport/gren under ett par timmar och hon mig. Jag valde såklart att lära henne innebandy. Med det kommer jag lättast undan. Roligt är det ju för den delen också. Jag lärde henne olika saker inom bollhantering. Med lite mer övning är hon grym ;)
Efeter att jag hade hållit två lektioner för henne var det hennes tur att lära mig grunder i volleybolls server. Jag svor ett par gånger när jag träffade fel men sedan satt det. Det är roligt att hålla på med olika sporter.

Ikväll har jag varit på jobb och dragit vattengymppa åt mina glada deltagare. Sen stressade jag vidare för att hinna spela lite innebandy med andra studerande. Helt skoj. Jag var och taggade till inför imorgon. Blue fox har nämligen träningsmacth mot Spv. Sticker till Seinäjoki direkt efter skolan. Är sjukt spänd. Det är inte varje dag man möter ett liga lag. Förbereder mig för stryk men går endå dit för att vinna. Eller åtminstånde ge dem ett gott motstånd. Här ska de minsann krigas!!! Träningsmatchen ordnas eftersom våran serie i division två snart är slut. Vi kommer att kvala vidare mot starkare lag så varför inte förbereda sig med ett riktigt bra lag?! Nästa år spelar vi förhoppningsvis i 1:an. Woop woop. Önska oss lycka till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar