måndag 13 februari 2012

Skola

Att vara tillbaka i skolan efter en hård helg är tungt. Jag visste inte hur jag skulle orka mig genom dagen. Sov uselt under natten för den delen. Skoldagen avrundades med peffan i skidspåret. Då vaknade jag till. Det var skit roligt att skida. Vi började med de vanliga barnsliga lekarna som man sysslar med i lågstadier. Sedan testade vi även på nya lekar varav en heter "Playstation". En ny favorit! Man skulle rulla runt på marken med skidorna på när läraren ropade att man blev skjuten. Hur pedagogisk leken var vet jag inte, men roligt hade vi. Det som också var roligt var att skida en bit uppför slalombacken och sedan ränna ner i störtlopp och plocka upp koner under tiden. Varför har inte skidningen i gymnastiken sett ut på detta sätt när även vi var små.... Jag har inte bara lärt mig att leka på skidor utan även att skejta, så håll er undan i spåren!!

Lagom sluta efter 3 timmar på skidor

Vi hade inte backen och spåret för oss själva under skidningen. Ett gäng glada utbytesstuderande som högst antagligen aldrig har sett snö förr var och lekte i backen. De åkte pulkka som dårar med en väldig fart som ingen vintervan finländrae skulle våga. De åkte med en rattkälke i slalombacken vilket många förstår att är super farligt. De skrek och hade roligt och borde ha förstått att sluta så länge det var skoj. Är det inte så alla mammor säger att man bör göra. Att sluta leken i tid innan det blir för farligt. Det slutade nämligen med att en brud åkte i full fart in i en trä ställning. Det bekymrar mig att jag inte i första taget kommer att bli kvitt synen. Jag trodde hon skulle dö. Fy fan säger jag, vilken smäll . Bruden mår säkert lagom bra efter att ambulans männen tittade till henne. Tur att allt gick relativt bra!

Efter skolan chillade jag ett tag hemma och samlade krafter inför kvällens vattengymppa pass. Efter jobbet belönade jag mig själv med lite innebandy och nu är jag trött. Sweet dreams!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar