söndag 29 juni 2014

Veckoslut

Hello hello. Det har varit en tuff helg. Har jobbat både fredag och lördag kväll ute på terassen och i baren. Som vanligt har jag lärt mig massor. Jag har sålt och serverat ny mat från sommarmenyn och jag har lärt mig att blanda nya drinkar. Jag har till och med skakat drinkar i shakern och serverat i fina cocktailglas. Det är så roligt att jobba när man hela tiden utvecklas och blir mer självständig. Men fortfarande skulle jag inte klara mig mer än några minuter utan mina underbara kollegor som är så roliga och hjälpsamma :) 

Jag har inte hunnit göra så hemskt mycket mera än att jobba. Men igår tvingade jag upp mig ur sängen relativt tidigt för att hinna med lunch på stan med vännerna innan nästa skifte väntade. Och idag har jag nästan sovit bort hela dagen, ätit lite godis och spelat lite volley. Men man orkar inte göra så mycket när man både är trött och förkyld. Hoppas på bättre terassväder så att man blir frisk någon gång :) 



I fredags cyklade jag hem i soluppgången

Skaka loss en somrig drink 

Lunch på bagarstugan 

Kaffe med dopp som riktiga mommon 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar