torsdag 26 juni 2014

Tillbaka på jobbet

Midsommar helgen och ledigheten var lång, och idag fick jag äntligen fara tillbaka till jobbet. Körde en stressig lunch  i ett par timmar, sedan städade jag i baren och vid 14 tiden stängde vi hela restaurangen och terassen, ända till 17. Under stängningen hade vi personalmötet, palaver och meny testning. Vi smakade på rätterna från sommarens nya meny. Och det ända jag hade att anteckna i mina papper var gott, jätte gott, super gott och måste äta! Ni hör, menyn var helt fantastisk! Och att inte tala om desserterna. Min sommarfavorit var helt klart gammaldags vaniljglass serverad med jordgubbar. Smakerna är ju fantastiskt goda och när även desserten tilltalar ögat var den helt klockren. Verkligen en super dejt dessert. Glassen serveras nämligen i en syltburk med lock, och hur gulligt är inte det?! Jag äter gärna en sådan glass ett par gånger i veckan :D 

Efter en lyckad personal middag fortsatte arbetet. Men istället för att jobba med mina normala arbetsuppgifter tog jag trasan och en vattenhink under armen och tvättade de nya fönstren som glasar in terassen. Det var int några fönster som skulle tvättas kan jag säga, och imorgon väntar utsidan för hann eller orkade inte med mer än en sida idag. Och fan för den ungen eller fyllot som gör fingerfläckar på glasrutorna! :D Men om jag ska vara riktigt ärlig, så var det helt okej kul att tvätta fönster, fönstren var bara lite för många. Ni kan ju komma och kolla :D 

Efter jobbet tog jag en AW på jobbet och sen cyklade jag till Mariebad för att spela volleyboll. Det är tragiskt att det ska vara så fruktansvärt kallt, men man får försöka vara ute och ha kul ändå! Det var ju bara tårna och fingrarna som var istappar :) 


Personalen testar nya sommar menyn 

Så fin, så god! Både Linn och glassen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar