måndag 9 juni 2014

Jeppisjepulis

Som sagt, ett förlängt veckoslut i Jeppis, och det har varit så härligt! Fredagen då jag kom hem hängde jag med familjen och for tidigt och sova. Hade som sagt knappt sovit något alls natten innan. Endast 2 timmar innan jag körde iväg till hamnen. Och lördagen igen spenderades enbart med Strandis flickorna och bröllopsgästerna. Helt galet bra dag! Söndagen var kämpigare och hade gärna sovit bort hela dagen, men det kan man ju inte göra! Så istället blev det ett par timmar i solstolen med mamma som sällskap. Sen bar det av till Fäboda med Nina å Maku, för att kolla om Amanda håller ställningarna på sitt nya fina sommarjobb! Och det gjorde hon, hon gav nämligen rabatt på pärontripp och sånt blir vi glad av. 😃 
Det var för den delen också riktigt kul att få sitta och prata med Nina å Maku i solen, det var ett tag sen man såg dom
sist! 

På kvällen skulle jag gå och heja Jaro till vinst på hemmaplan. Men fick ändra mina planer och prioritera ett frissa besök istället. Trots att jag har bott 4 år i Vasa och spenderar sommaren på Åland skulle jag aldrig byta frissa. Jag återvänder troget till Jeppis och min hemmafrissa som alltid ställer upp när jag har hårpanik! 
När jag väl var klar från frissan vid 21 tiden tog jag en kaffe med Micki från Jeppis otyyge! Va e no bäter än att spendera en sommarkväll på strandisbryggo i trevligt sällskap?! 

Avsluta ännu kvällen med ett varv via sandsund för att hämta lite kvarglömda grejer efter bröllopet. Och sen fick jag äntligen hoppa i säng och sova bort krabbisen! 

Imorse packade jag väskan, to ett varv på stan för att shoppa sådant som inte finns i lilla Mariehamn och sen tog jag en lång och skön promenad i duggregn med Amanda. Jag ville se gamla hamn åtminstone en gång denna sommar, så de blev en tur dit! Det var både roligt och lessamt att ta en prommis med Amanda, för en av de många sakerna vi hann konstatera var att vi antagligen ses nästa gång först 2015. Jag är borta hela sommaren och på hösten sticker hon på utbyte till USA. Jag vet inte riktigt hur det kommer att kännas att vara utan min äldsta bästa vän i över ett halvt år. Så länge har vi aldrig varit ifrån varandra förr. Och det känns inte så värst länge sedan vi lekte dag ut och dag in på nån gräsmatta i kivilös när vi var små. Men trots det låter som en gammal god vänskap kan jag nu samtidigt erkänna att när vi var väldigt små föredrog vi båda två att leka på olika våningar i samma hus. Att umgås har inte alltid varit vår grej, men i nåt skede fatta vi tydligen att det är roligare att leka tillsammans än ensam 😃
Men får tro att en 23 årig vänskap överlever trots Mandis befinner sig ett halvt år på andra sidan världen! 

He va Jeppis denna gång! Tungt att säga hej och hejdå till alla på en och samma gång! 

Have a nice summer, vi ses igen!  

Fika vi kaffestugo


BFF i vått och torrt å he passa jo bra på dagens regniga strand

Friends from the beginning <3 Häls me de ti US and A! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar