tisdag 24 juni 2014

Midsommar och sånt

Midsommarhelgen har varit helt sjukt bra och rolig. Så pass fartfylld att man har blivit sjuk. Imorse vaknade jag med sjuk hals å var helt hängig. Vilken tur att arbetsveckan börjar med två lediga dagar så att man hinner vila upp sig! 

På midsommarafton började jag dagen med en löptävling me hande Karring. Hade klarat av att förlåta honom och kom över ilskan efter x3m samtalet. Så vi dealade om en springtävling upp för ett högt berg i Sviby, var jag brukar backträna. Vi sprang dit, bestämde noggrant tävlingens regler och lovade varandra att int fuska. Jag sprang först och min tid blev 50,26 SEK. Sen sprang Karring på 39,56 SEK. Och där var tävlingen avgjord och jag utägd. Fick inget kvinnligt försprång och får helt enkelt träna mera! 

Efter tävlingen kommer det ett erkännande från Karring, han ba: alltså ja visst int riktigt var jag sko starta, nånstans där vid trädet. Sen gick jag fram några meter för att höra dig och sen visst jag int riktigt när jag sko starta, så jag räkna till 10 innan jag börja springa. Strax innan hade jag ritat ett tydligt sträck  i sanden vid starten och ropade högt 3 2 1 KÖR. Men det kan tydligen vara svårt att se och höra om man är kille! Men han påstår fortfarande att han inte fuskar i tävlingar! Man får verkligen kämpa med att inte vara arg på honom hela tiden :D 

Efter löpningen handlade jag det sista inför midsommarfesten som var ute i Hammarland, vid ett jätte trevligt ställe vid havet. Jag åkte dit själv för att påbörja festen och invänta Kajs å Nora som jobbade. Nora hamnade jobba dubbelt och Kajs skulle komma efter midnatt. Och Heidi och Viktor blev kvar i stan för att vänta på Nora. Men det slutade med att jag firade midsommar med typ 15 killar, några fruar, ett barn och en hund. Men det gick bra det också :D Maten var god, spriten smakade som den skulle, bastun var varm och jacuzzin var på. Helt perfekt med andra ord. Sällskapet hade för den delen rätt humor och kvällen blev super trevlig med kubbspel å bad. Och alla vet ju att tiden går fort när man har roligt, och vips var taxin ute och väntade. Själv väntade jag fortfarande på Kajs å Noras ankomst och gänget misstänkte att jag saknade vänner helt och hållet. Men som tur visade Kajs upp dig på efterfesten hemma hos mig! Haha! 

Dagen efter var man självklart lite sliten men fortfarande taggad att fortsätta fira midsommar. Så efter frulle blev det ett par banor på äventyrsgolfen med Danke min förra kollega, hans kusin och barn och själva Nora som äntligen var vaken och hade tid att ses! Sen var det uuteen nousuun hemma hos mig innan vi cyklade in till stan. Vi betalade in oss till Arken, fortsatte med lite mellanfest och väl ute på debut kvällen på Arken stod man fastklistrad vid baren tills man märkte att det var för mycket att dra 3 shottar på raken och det var dags att försöka hitta ut och hem. Det blev alltså inget dansande och inget minglade så jag önskar mig bättre lycka nästa gång :D 

Gårdagen bestod av grym baksmälla, några våfflor, några plättar och darrahäng med vänner. Sucka mitt hjärta men brist ej! Hade hoppats på en bättre dag idag men har blivit sjuk efter för mycket sprit, för korta klänningar i det kalla sommar vädret och onödiga nattdopp i havet. Är huvudet dumt får kroppen lida. Hoppas på att vara på benen imorgon :)

Hoppas ni också har haft en bra midsommar med välförtjänt illamående! 

Nöjd vinnare efter fusk 

Midsommarklar med hemmagjord krans

Kubbspel

Midsommar Karring som instarapear sig själv som Beckham. Dum i hovo! 

Hans pris, mitt straff. Fotmassage och ja vila skjut me!

Krabbishäng på äventyrsgolfen och Danke vill fiska iställe för att spela! 

Midsummer selfie med Nora och Audrey

Dansar i en videoövervakad hundhage istället för på Arken! 

När man mår dåligt kan man alltid äta lite våfflor. Jag bjuder, kajs gör! 

Och så var allt det roliga över... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar