lördag 28 maj 2011

Kokkola

Idag for jag och Jan till Kokkola. Jag var ledig och Jan ville kolla JBK matchen eftersom han inte ännu har börjat spela. Till en början var jag lite tveksam eftersom det regnade så, men Jan menade att allt var lugnt eftersom vi också hinner gå och shoppa. Han vet precis hur han ska få med mig ;) Vi hade faktist en riktit bra och rolig dag. Vi började med att shoppa och hann jyst och jyst till matchen i tid. Lite sena blev vi eftersom shoppingen dro ut på tiden. Själva matchen var också bra och jag orkade koncentrera mig trots de högljudda ungarna bredvid oss. Gud vilka ungar, sådana kan man hoppas på att inte få! Men jag kan säga er att det var inte bara ungarna som skämde ut sig och ropade över hela läktaren. Utan även vissa damer som ansåg sig vara fotbollskunniga. Jag undrar hur många gånger under matchen jag hörde "Hierkkas i vääde, om ti nu naingang sko kona böri spel dömdee poijka!" Domaren var det också mycket fel på samt hela JBK. Älska kokkola dialekt och deras uttal!


Är mycket nöjd över dagen, både med shoppingen och med matchen eftersom JBK faktist vann. Första vinsten i år. Själv tror jag hårt på att det var min förtjänst eftersom jag hejjade så bra!! Jan är av en annan åsikt...


Det roliga med dagen är tyvärr slut redan nu. Eller i själva verket för ett par timmar sedan. Jan har stuckit och ska kolla fotboll med killarna. Min ända vän hemma jobbar och de andra befinner sig i andra länder eller i andra städer. Livet är allt härligt då man sitter ensam hemma med mamma och pappa en lördags kväll. Underbara sommarlov! För att överleva kvällen har jag knyckt musik av Jan och tänker ta ett par glas för att ha något att göra. Men egentligen skulle jag vilja ha lite sällskap!



Jan ville int slita blicken från matchen

1 kommentar:

  1. Men de e int så läng tills jag kommer hem i 4 dagar så då ska vi nog hitt på en massa roligt! :D Nina

    SvaraRadera