fredag 20 maj 2011

Svart pist

Ikväll var de tänkt att det skulle bli utgång men de blev de int heller. Vilket är skönt med tanke på kaffe kursen som ordnas i arbetet imorgon 8:30! Nu kommer jag kunna koncentrera mig på kokandet och alla inställningar istället för att enbart dricka kaffet för att hållas vaken...




Inga drinkar ikväll inte!


Iställe blev det en runda på rullarna. Bara en snabb och kort för bastun kallar. Benen var iaf pigga på att rulla iväg, nästan för pigga. I nedförsbacken vid "roskgrävebacka" fick jag nästan panik. Det gick så fort. Alldeles för fort. Jag fick samma känsla som i hemavan för några år sedan. När jag helt omedbvetet hamnade i en svart pist. Då tänkte jag att jag skulle dö om jag skulle ramla. Det tänkte jag idag också. Gud så farligt det är att åka snabbt i backar, en liten sten eller ett litet område med is och där flyger man. Men ner kom jag och lever de gör jag. Nästa gång ska jag bara minnas att inte pressa så på toppen och inte heller i nedförsbacken.


Mina relativt nya rullare, K2. En riktig susning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar