lördag 21 maj 2011

Turen på min sida

Imorse kan man verkligen säga att jag hade TUR. TUREN var helt på min sida! Såklart blev jag nästan sen till kaffekursen på jobbet. För att undvika förseningen åt jag mammas färdiga smörgås bilen och körde alldeles för fort. Mer än 20 i överhastighet. Och såklart står poliserna i rundellen till Larsmo. Varsin polis i varje vägskel. Som TUR hann jag se dem några hundra meter på förhand på grund av bilköerna. Poliserna hade nämligen blåstest. TUR igen att jag inte var ute igår. Och TUR var också att jag hann sakta farten i tid och att de inte hade radarna på. TUR var också att jag hann slänga bort min halvätna smörgås. Först tänkte den åka rakt ner i handsfacket, sedan kom jag på att om poliserna vill se pappren på bilen blir det lagom kul att ta upp en påbörjad smörgås också. Istället slängde jag smörgåsen bland alla cd skivor och vevade ner rutan. Jag hade TUR och hann göra allt i tid. Polisen hälsade glatt och bad mig blåsa. Själv satt jag bara och stirrade i panik på grund av alla omständigheter. Men en klar nolla blåste jag, vilket inte var en överraskning, men TUR. Några brösmulor fick dom säkert på köpet, men som TUR hann jag svälja smörgåstuggan i tid! Det som också var TUR var att jag hade orkat gå efter mitt nya körkort från polisen i Vasa bara för en vecka sedan. Mitt gamla körkort hade varit ogiltigt i fler månader. Synd var att poliserna inte ville kolla det nu. Men TUR var att jag hade det med mig och att det är giltigt! Gud vad jag skrattar!!!



TUR var också att jag hann i tid till jobbet och fick den lärorika kaffekursen. Kaffe hatare som jag är blev jag allt illamående efter alla provsmak. Men gott tror jag att det är för vana kaffedrickare. Men TUR att kursen är över nu. Kom och köp espresso. Hjärtan, granar och liknande mysigheter är än så länge överskattat. Iställe pryder jag era kaffen med andra häftiga mönster! T.ex. med öväder!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar