söndag 20 november 2011

Helg i Vasa

Fick en lust att börja blogga igen men kan inte lova att lusten håller i sig i många dagar. Vi får se! Passade även på att ändra utseende på bloggen vilket betyder att jag e helt pihalla igen. Suck.

Hursomhelst har min helg varit toppen. Redan i torsdags var jag på årets första sitz för min egen del, i fredags åkte jag snabbt hem till jeppis för att träna och för att hänga hemma med mamma och pappa. I går, alltså lördag började jag dagen med att träffa mina jeppis flickor och vi tog en varm glögg på fredrika. Efter kaffet packade jag ihop mina saker och körde tillbaka till Vasa. Till dem som känner mig väl kan jag säga "hör och häpna", jag spenderade ett veckoslut i Vasa. Det händer inte ofta. Men bestämde mig för att vara i Vasa för att fira Allis tuparen och för att umgås med mina nylänningar. Kvällen var suverän!

Imorse när jag vaknade såg jag att det var ett halvt istäcke på havet. Toppen, nu är vintern på kommande...  När jag såg ut andra gången såg jag en båt köra runt  iskanten på väg bort. Snälla båtmänniskor sommarn är över. Titta ut så ser ni både snö och is!





Satt inte vid fönstret hela dagen utan har även varit på julöppning på torget, ätit grillmat med vännerna och avslutat den trevliga helgen med film och mys med samma galna flickor.

I morgon igen väntar skola, städning och arbete. Verkligeheten återvänder snabbt efter roliga veckoslut.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar