söndag 22 maj 2011

Fönstertittare

Som söndagsmys väljer mamma att berätta att grannarna har haft fönstertittare på besök. Någon person som kikat in i deras föster, antagligen på natten. Jag visste inte att det fanns sådana människar. Fönstertittare alltså. Riktiga fönstertittare som antagligen är helt sjuka. Gud så otäckt. Nästan så jag önskar att jag sko bo i min lägenhet på sjunde våningen i Vasa nu. Där tittar int så många in kan jag säga, bara fåglar.

Inatt tänker jag sova med gardinerna väldigt noga nerdragna och hoppas på att tittaren int finns kvar i kivilös längre. Eller så borde man helt enkelt sitta uppe och vänta och se om någon vill kika in, då borde man stirra väldigt argt tillbaka. Eller borde man kanske le och vinka. Nej jag skulle aldrig våga göra någondera.

Men vad vill en fönstertittare? Stjäla, spionera eller hitta ett ragg åt sig??? Kom int hit iaf!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar