måndag 9 december 2013

Julstress

Jag som tycker att julen är den mysigaste och nästan den bästa tiden på året... och nu känner jag för första gången av den grymma julstressen. Känslan då man inte hinner med och julmusiken tar i öronen. Inget är bra för tillfället!

Det har hänt massor sen jag senast bloggade. Har just och just överlevt alla julfester och annat galej. Har varit på banan i Jeppis, åkt fiilisbuss till Åbo för att delta i glöggrundan, firat julen om och om igen i Vasa och besökt K:stad för att fira en väns födis. Och säkert en massa annat också som jag inte ens minns. Nu är det bara juldagen och nyår kvar, sen en helt vit månad Januari och 2014 till ära! För ett tag sedan sade jag att jag aldrig mer tänker köra tipaton tammikuu, för det var faktiskt hemskt förra gången. Men nu kan jag knappt längta till 1.1.14. Det ska bli så awesome, med allt! Jag behöver verkligen en ny start!

Som bäst sitter jag hemma i Vasa stressar sönder. Är fortfarande dålig efter en galen helg. Har skrivit sista tenten för året och jullovet närmar sig. Har en presentation kvar att genomföra och två fula skriftliga arbeten som blivit på hälft. Hoppas på att få allt gjort imorgon. Sticker till Jeppis redan på förmiddagen och hade hoppats på att få slänga fötterna på bordet och bli omhändertagen av mamma. Herre Gud, det är evigheter sen jag senast var hemhemma!!!!

En annan orsak till varför jag stressar är att det är så tungt att packa ner sitt liv i ett par väskor. Hatar att packa, för oavsett vad man har tagit med sig så är en viss sak ändå på fel ställe och i fel stad. Nu packar jag inte ens bara för jul och vinter. Åker nämligen till Spanien inkommande Lördag. Beställde en extempore resa med mamma för ett par dagar sen. Så nu är man också tvungen att tänka sol och strandväder. Jag som just hade packat ner alla sommarkläder när jag röjde undan allt skit från de överfulla klädskåpen. Nu är det bara att bära upp allt igen från källaren. Sucka mitt hjärta. Jag önskar jag fick ligga på playan redan nu! Är verkligen i behov av semester!!!

För övrigt har jag det bra och njuter av julkänslan. Den bästa tiden är ju nu :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar