fredag 13 december 2013

Lucia

Lucia firades på dagis med di ljuvliga små barnen. De kändes helt okej att jobba trots att tankarna har vandrat till varmare breddgrader. Hade dessutom orkat städa upp mig själv med vit skjorta och rakt långt nedsläppt hår dagen till ära. Barnen skulle nämligen och lussa till sjukhuset. Så varför int satsa själv lite, för en gångs skull?! 

Men själv fick jag stanna i lekrummet på dagis med di allra minsta barnen, med di som är för små för att lussa. Haha, typiskt! Det var tanken på lucia som fick mig upp ur sängen imorse :D Men hade turen att få se ett lussetåg på dagiset iställe, och de var vackert! 

Och vi hade riktigt mysigt vi som blev kvar. 1 åringen som börjar kännas så stor jämfört med läget i höstas när jag började jobba var min bästis ida. Hon ville gosa, sitta i famnen och leka och hålla i handen under upptäcktspromenader. Lyx, jag smalt och förlät allt gallskrikande vid middagsbord och andra utmaningar jag råkat ut för :D 

Nåja, det var en bra lucia trots allt! 

Efter jobbet körde jag raser fart hem tillbaka till Jeppis, för att få nåt vettigt till stånd. Men resväskan står fortfarande öppen och väger hela 18,6 kg. Great. Och vi som åker om ett par timmar mot stan!! Gonatt! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar