onsdag 11 december 2013

Effektiv dag

Klappar mig själv på axeln. Har hunnit göra massor idag! 

Var envis redan från mornen och begav mig ut på en löprunda på isbanorna. Om de var träning de vad jag sysslade med vet jag inte. Men jag kom mig i varje fall fram till gamla hamn och hamnskogen, var sandbilen var i full gång att sanda spåret. Toppen, stabilt och bra att springa på! Vägen dit och hem var helt annat. Klarade mig i varje fall utan vurpor! Men någon rekordtid blev det inte idag, snarare tog det rekord länge att springa 10 km. Hoppas snön eller asfalten är snart tillbaka!  

Det är konstigt att vägarna i Jeppis är glashala utan det minsta lilla sandkorn, medan ett motionsspår ut i skogen är täckt av sand. Nåja, det gäller att prioritera! Motion skattas tydligen högt :D 

Senare under dagen har jag hunnit shoppa sololja och tillbehör medan andra stressar över juluppköp. Har också tvättat och strukit klänningar och blusar i alla färger. Helt sjukt, jag som älskar julen förbereder mig för sommar. Jag vet int riktigt vad jag tycker om saken?! 

Till all lycka har jag också fått gjort mina skolarbeten, så jag belönade mig med gym, solkku och kaffe med Bodil. Nu är det jullov och jag har en bränd rumpa och längtan efter solen. Solarie gjorde verkligen gott!! Snart njuter jag vidare i Spanien! 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar