tisdag 26 juni 2012

Pyssel

Det är en alltför regnig dag i min smak och sysselsätter mig med lite enformigt pyssel. Jag är ju trots allt klasslärarstuderande så det är väl ok att pyssla regniga dagar? :)

För nån dag sedan köpte jag mig en ny dagbok. Och halå jag är ju faktiskt klasslärarstuderande så det är väl ok att skriva dagbok också? ;)
Har inte skrivit på många år men det är ju så himla roligt att läsa igenom högen av gamla dagböcker nu som då. Och eftersom mitt liv har ändrat ganska mycket under den senaste tiden kan jag passa på att skriva om singellivet. Sådana grejer jag inte tänker dela med mig här. Jag kan iaf säga att det är en stor omvändning från att ha varit tillsammans i 5 år och att nu "klara sig på egen hand." Jag tycker att jag klarar mig bra men efter att ha varit singel i ett haft år börjar jag känna mig lite ensam. Jag kan erkänna att jag saknar nån att mysa med och kolla film med. Men framförallt saknar jag alla meddelanden och samtal. Bara det att någon undrar hur min arbetsdag har varit. Nästan patetiskt men jag saknar det!

Så hur som helst tänkte jag börja skriva dagbok om mitt singelliv. Både om positiva och negativa saker. Det finns ju så mycket roligt jag har varit med om också, sådant jag inte vill glömma ;)

Så nu dekorerar jag min nya dagbok med guldlinjer för att kunna skriva någolunda rakt och fint!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar