torsdag 28 juni 2012

Hårskandal

Svenskar brukar vara före Finland i allt mode och också allt annat som är nytt. Förutom Lordis musikstil och sommarens hårmode som blev en stor skandal.

Imorse bokade jag tid till min hemma frissa och är redan nu fin och fräsch i håret. Med mitt hår brukar jag sitta många timmar i frissastolen men idag hade jag lite bråttom för att hinna på kvällens träningar. Så jag bad min frissa börja med att klippa mig och sedan att slinga utväxten. Redan den processen tog 1,5 timme. Så jag bestämde mig för att smita hem med färgen kvar i håret för att hinna laga mat, äta och klä på mig tills träningarna. Och sen skölja ur färgen. Men trots att jag småsprang den korta sträckan till bilen hann ett par vilsna svenska turister nappa tag i mig för att be om vägbeskrivning. För det första är jag världens sämsta på att hitta rätt själv, kan inga gator i hela jeppis centrum och för det andra stod jag mitt på gatan med färg i håret och stammade på dialekt för att jag blev så nervös. Haha jag dör åt mig själv. Och stackars svenskar, di måsta tro att jag är knäpp. Det värsta är att jag aldrig kom mig för att förklara hur läget låg till. Gud så pinsam jag är!! Det är inte lätt att vara blond ;)

Och kvällens träningar missade jag ändå...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar