måndag 26 mars 2012

Måndag

Veckan startade på bästa vis med att ha grymt rolig dag i skolan. Imorse hade jag och Nellie en gemensam gymnastiklektion på Vestersundsby skola i Jakobstad. Jag hade ordnat en lektion med min praktikklass eftersom vi hade i uppgift att göra en sekvensplan i gymnastik. Vi valde att lära eleverna att stå på händerna. Lektionen blev en fullträff och det känns riktigt bra att ha presterat så pass bra att alla elever var glalda, nöjda och kom upp i handstå. Stolta och med ett leende på läpparna körde vi sedan tillbaka till Vasa. Mot slutet av dagen hade vi själva simning i skolgymnastiken. Lektionen var fantastiskt rolig. Allt vi gör är så himla kul. Jag är bara så glad! I simhallen började vi med olika vattenlekar som är bra för barn som möjligtvis är rädda för vatten. Vi kokade potatis genom att blåsa på flytande ufon i bassängen, dök efter ringar, flöt, gled och övade simtag. Vattenpolot och trampolinhoppen var också en succé. Väntar med spänning på nästa lektion.

Efter en lång dag och efter en kväll med mina vanliga vattengymnastikpass känner jag mig dödstrött. Sitter som bäst och njuter av veckans första lonkku och syr sista halarmärket innan halaren tas i bruk som veckans outfit. I´m just so happy with Salem Al Fakir!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar