tisdag 20 mars 2012

Division 1

Here we come!
Lördagens match gick precis som den skulle. Vi vann! Det vet ni säkert redan vid det här laget. Ställningen vågar jag inte med säkerhet säga men jag skulle tro att matchen avslutades med 5-3. Jag var ett enda stort nervvrak under de sista spelminuterna eftersom vi alla inblandade minns hur matchen en vecka tidigare slutade. Två överraskande mål kom under kaoset under matchens sista minuter men den här helgen såg vi till att vinna lite säkrare och lite snabbare. Hur vackert som helst. Jag hurrade som aldrig förr medan SC Top grät vid handskakningen. Jag kan inte beskriva min lycka. Äntligen får jag spela i division 1 igen, det var ett par år sen sist. Nästa säsong och nästa skolår kommer se ut på ett helt annat sätt. Vi får hårdare motstånd, längre spelresor, mer träningar och mindre fest. Så är livet ibland och jag är taggad!

Festen efter en underbart skön vinst inleddes med svettiga spelkläder och skumppa. Men innan vi hann korka njöt vi av publikens fina applåder och herrarnas gåva. Nämligen en halvful föreningsmössa som antagligen blivit över. Men vilken känsla. Mössan var på under hela kvällen till och med i bastun! Nu kan jag med gott samvete sluta använda den ;)

Jag tänker inte ens försöka beskriva kvällen i ord eftersom hela dagen var en stor fin dröm som gick i uppfyllese. Jag vill fortfarande idag fortsätta firandet och börja där var vi slutade. För en gångs skull rusade timmarna iväg på Melody och kvällen tog slut alldeles för snabbt. Själv kunde jag ha partat i flera dygn. Väntar med spänning på våran avslutningsfest för säsongen som Prisma har lovat att sponsra eftersom vi steg. Waddup me gratis bastukväll, mat och sprit. Fittit najjs!!! :D

Skumppaaaa

Ykköseeen ykköseen ykköseeen, skrek de minst 1000 gånger den kvällen :D

Tränare i duschen, så stiger man till ettan :D

Melody gilla int min första outfit så jag fick en ny, om det var ett smart val vet jag ej ;)

Paaartey

Man kan också vara snygg i hattarna :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar