måndag 12 mars 2012

Ett år äldre, ett år tråkigare?!

När man blir äldre är födelsedagarna inte längre lika roliga. Varför är det så??? Varför får jag inte vakna upp med presenter på sängen och blåsa ut rätt antal ljus på tårtan? Och varför får man inte ha födelsedagskalas för vänner och hela släkten? Gud så tråkigt det är att vara gammal....

Men så dålig har dagen inte varit. Jag har snarare haft en riktit bra dag men många fina gratulationer som värmer bra i blåsiga Vasa. Det gläder enormt mycket att folk tar sig tid till att gratta och minnas ens speciella dag. Tack söta ni för att jag har fått gå med ett leende på läpparna nästan hela dagen.

Imorse öppnade jag paketet som jag fick av mamma och pappa igår. Det visade sig vara en blomma, en riktig blomma. När man blir äldre ökar ansvarstagandet och nu ser det ut som att mamma tycker att det är dags att jag kasserar min fina och nästan äkta plastblomma som grönskar fint på min hylla. Jag har lovat mamma att vattna min nya blomma varannan dag. Månne inte en 21 åring ska klara av det... men väntar trots allt på bättre och häftigare presenter!





Efter skolan fortsatte jag att fira min födelsedag med att läsa på tent och sedan fara till jobbet. Älskar att bli gammal. Så fort jag får en ledig tid ska det banne mig firas och njutas. Imorgon påbörjar jag firandet med en liten födelsedagsdrink med vännerna. Och på lördagen smäller det efter en vacker vinst! Helgen därpå smäller det i Vasa. Och helgerna därefter smäller det överallt!! Tack för en fin dag <3



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar