måndag 3 maj 2010

Vappen

Vappen firade vi med gänget i Larsmo vid Sirkkas villa, de var helt skoj! Det dåliga vädret dro inte heller märkbart ner på filisen utan alla var glada och relativt nöjda. Det gällde bara att klä sig varmt och hålla värmen. Och såhär glad var jag med min partyhatt!




Det var inte så svårt att hålla sig varm hela kvällen eftersom det fanns massvis att göra, vi sågade bl.a. ved och högg den och det var inte små mängder. Både stugan, bastun och vildmarksbadet åt massvis med ved. Och konstit nog var det flickorna som arbetade mest?! När vi inte arbetade lagade vi mat och åt, eller badade. Det ledde till att jag inte hann konsumera den sprit jag hade tänkt. Under hela kvällen hann jag få ner sådär 1,5 cider. Jag kom alltså hem med nästan lika mycket som jag hade med mig. Så hade jag inte alls planerat att fira vappen men de gick bra såhär det här året! Vildmarksbadet var hur skönt som helst, nästan för varmt och det blev lite jobbigt. De andra vågade svalka sig i havet men jag nöjde mig med att vada ut till knäna och det var redan en oerhört stor pina. Om det inte hade varit så jävla långgrunt hade jag kanske vågat doppa mig. Men vägen tillbaks till tunnan var allt för lång! Jag får nöja mig med ett halft dopp, det är iaf mer än vad de flesta har åstadkommit i år tror jag!
Kvällen var najs och jag blev inte ens förkyld ute i regnet! Som tur har man mer än tillräckligt med bra jackor och dylikt man skaffat sig under åren från arbetet!

Nu ska jag fortsätta att fira mamma eftersom det är hennes dag idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar