onsdag 5 maj 2010

Fin i håret

Efter arbetet idag blev jag hämtad av mamma för att köras till min nya frissa, eftersom jag cyklar till arbetet nu för tiden?! Vägen dit var inte lätt kan jag säga er, knepigare blev det av den felaktiga adessen som en viss W hade gett, grr! Så vi yrade runt en stund innan vi äntligen hitta rätt. Men nu vet jag tills nästa gång! Håret som N fixade blev ursnyggt. Det blev ganska mycket blondare än jag hade tänkt men jag trivs redan i den über blonda looken. Och efter att jag har bytt frissa p.g.a. ekonomiska skäl har man fått så mycket mer underhållning i samma pris. Alltså så mycket mer för mindre pengar, och det gillar vi. Under tiden N slinga mitt hår var man omringad av 3 livliga småpojkar, 9 katter och en mysig hund. Jag kan säga er att det var liv och rörelse och tiden i frissa stolen gick snabbt! Vanligtvis börjar det kännas lite otåligt efter 2h och närmare 3. De 8 små kattungarna var så gosiga och söta, t.o.m. min vanliga avsky mot katter svalnade. Men när jag blev erbjuden en egen kattunge fick jag skjuta känslorna till sidan och sätta på det vanliga stenansiktet. TUR att de inte hade hundvalpar!

Nu ska jag hoppa i säng så jag orkar leta skor till studentklänningen imorgon. Jag, A och K tar ledigt imorgon och sticker till Vasa för att roa oss lite. På kvällen har vi även träff med MK i Vasa och det ser jag fram emot!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar