torsdag 6 maj 2010

Vasa

Imorn startade vi tidigt iväg mot Vasa för att ta en runda på stan för att kolla in skor till studenten. Vi startade så pass tidigt att jag var tvungen att äta morgonmål i bilen, igen! Konstigt att jag aldrig hinner göra mig klar i tid när vi skall till Vasa...

Sko letandet kan man lugnt säga gav resultat. Hittade 4 par alternativ och det blev lite knepigt att välja, till skilnad från K som var missnöjd med allt och blev utan. Under dagen gick jag och grubbla över vilka skor som är bäst, snyggast och mest praktiska. Men tyvärr fick man inte alla de egenskaperna i ett par skor så jag valde dom snyggaste och mest opraktiska. Men så är det om man vill vara fin. Men skorna kommer verkligen vara pricken över i:t till min rosa klänning! Verkligen drömskorna! Det som nu tåls att grubbla över är om jag även skall köpa ett par till skor för att ha på kvällen, jag har reserverat ett par skor som jag högst antagligen skickar N att köpa nästa vecka. Först måste jag tänka igenom situationen och förbereda mig för hur jag ska presentera idén med två par skor till mamma... eller så betalar jag dem själv!

När skorna var handlade efter ett par timmar övergick vi till att shoppa annat. Kläder har man aldrig för mycket av, och konstigt nog finns det aldrig det rätta i skåpet hemma. Gina hade fantastiskt låga priser på rea varorna så vi alla 4 fyndade mycket. 2,90 för en tröja och även för byxor och mycket annat är ju helt otroligt. Kom hem från Vasa med ett lagom stort och billigt lass!


14 saker för lite på 70€ kallar jag att fynda. Men då är skorna givetvis borträknade.

Efter att vi hade shoppat klart for jag med N till S och Es lägenhet för att chilla en stund innan jag skulle vidare på Mary Kay gästevent. Under tiden vi satt på balkongen och solade träffade vi en söt liten ekorre.


Gullu gullu


N stack sedan iväg på prepkurs och jag chilla vidare en stund med S som kom hem. Sen for jag iväg till Vaakuna redo för gästevent med MK. Det var riktit skoj och intressant. En helt lyckad kväll alltså.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar