tisdag 4 maj 2010

Kalas

Igår fylld mamma och jag passade upp henne hela dagen. Såhär pass snäll har jag inte varit på väldigt länge och jag känner att jag faktist har vuxit några cm, iaf i hennes ögon! Jag började gårdagen med en lenkki men sedan to jag itu med det som skulle göras. Jag for till stan för att inhandla det sista både i matväg och presentväg. Presenterna till mamma blev ett par fritidsskor som jag hittade vid arbetet och ett presentkort till Lindex samt en mysig röd Puma väska med blommor på, precis en sån som jag anser är typisk henne! Och hon blev klart glad för allt. Fler överraskningar för henne var att maten stod färdigt på bordet när hon kom hem från arbetet. Det händer aldrig. Och hon fick även en smarrig tårta som jag själv bakat efter den goda tacosen som jag också hade gjort. Jag måst säga att jag faktist e lite stolt över mig själv, eftersom jag aldrig står i köket! Tårtan var jag mest orolig för men efter att ha fått lite tips av K så kom jag fram till att det inte var så svårt att fixa ihop en. God och fin måste jag säga att den blev. Eller vad tycker ni?! Mamma trodde iaf inte sina ögon.




Som avslutning på dagen bjöd jag mamma på minigolf som hon också gillade. Och som tur vann jag men det var inte med många poäng. Vem kunde tro att mamma var bra på att minigolfa. Tror inte jag vågar spela med henne igen. Och jag som är så bra...

Såhär så min lediga dag ut, inte så ledig alltså. Men vi hade kul och det var värt besväret!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar