söndag 10 november 2013

Farsdag

Hur går det i era liv? I mitt liv är det stress!

De senaste dagarna har bara rusat förbi och jag har gjort massor och inget, som vanligt! Helgen har i varje fall spenderats hemma i Jeppis med mamma och pappa. Det är klart att man åker hem för att fira far :) Tidigare i veckan fick jag frågan om jag ska baka havrekex till pappa?! Jag ba "Ööh nä he ska ja int!" Iställe gör jag farsdagskort på dagis med fingerfärg och köper bastuölkylare :D Jag blev så otroligt glad när jag gick på Anttila helt förtvivlad och grubblade över om det ska bli godis, duschtvål eller en pyjamas till pappa i år igen. Och plötsligt såg jag den perfekta bastuölkylaren på bastuavdelningen! Perfekt till papp, och mamma för den delen. De badar bastu minst 5 dagar i veckan. Jag kan inte förstå hur jag är släkt med dom. Själv tvättar jag upp mig till jul :D


En sten som lätt rymms i frysen ett par timmar innan bastu och öl i alla former passar kylningen, fullträff! :D

Förutom att ha fira pappa har jag hunnit träffa vännerna som kommit hem från Åbo. Det var ett tag sen vi sågs sist, så det var riktigt roligt att ha middag med dom. Själv var jag nykter och såg på medan dom sörplade i sig goda drinkar och njöt av Melodys Happy hour. Själv hade jag bara inte lust att dricka. Har festat så hårt på senaste tiden så det får vara paus nu! Hade i vilket fall som helst roligt. Trodde jag skulle pissa på mig av skratt när Nina stolt säger att hon känner sig lika lång som Kajs. Kajs var däremot skeptisk och sa direkt "Nä ja sir jo hårbottni det!! Int för att ja menar att du e kal!!!" Haha ja tror ja dör fortfarande :D

Nåja, med många roliga skratt överlevde man lätt en nykter kväll. No prob! Idag har jag orkat med två träningspass eftersom jag är darrafri. Super!

Och äntligen börjar klockan närma sig 12. Orsaken till att jag sitter uppe och bloggar så här sent är för att underhålla mig själv och hålla mig vaken. Det är nämligen biljettslätt till glöggrundan som ordnas i Åbo kl 00:00. Fick order av kompisarna att köpa genast. Så det är bara att lyda och sitta uppe och vänta. Det är ju nämligen glöggrundan vi talar om, inte världskändisars keikkor :D

Hoppas i varje fall på att få en biljett, för glögg är gott och fest är kul ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar