tisdag 22 november 2011

Believe it or not

Som några av er redan vet går jag en slöjd kurs i skolan. En slöjd kurs i teknisk sköjd vilket är jätte spännande men också rätt jobbigt eftersom jag är så dålig. Halå när hade man trä slöjd senast? Jo i lågstadiet! D.v.s. väldigt länge sedan.

Imorse under slöjdlektionen gick vi egenom alla maskiner i slöjdsalen. Handverktygen har vi redan använt och skapat produkter med. Nästa arbetsområde innehåller ritningar och maskin användning. Jag hoppas att ni också tänker "Hjälp hur ska detta gå?". Var snälla och tänk så iaf för min skull. Men tro det eller ej men jag vågar nästa säga att jag rikthyvlade som en kung. Jag förväntar mig inte att ni ska veta vad en rikthyvel är, det lärde jag mig först idag. Men lyfter på hatten till er tjejjer som kanske vet!

Efter att ha imponerat med rikthyveln hoppas jag på att även nästa lektion lyckas bra med planhyvligen, med bandsågen, cirkelsågen och med de olika slip maskinerna. Här ska de kapas och klyvas brädor med en hej dundrande fart! Ska be om att få behålla alla fingrar även efter kursens gång...

Efter skolan tog jag mig i kragen och storstädade. Vill inte ens tänka på hur här såg ut under arbetets gång. Men nu är det rent och fint. Imorgon ska det ännu dammsugas och julpynttas. Sen är jag nöjd!

Ikväll firade jag min nystädade lägenhet med glögg och film.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar