måndag 21 november 2011

Trött och sliten

Helgens festligeheter känns fortfarande i kroppen. Har varit trött och slö hela dagen. Min dag skulle jag helst ha spenderat på soffan under en mysig filt och med någon bra tv serie. Men istället för att ha tagit det lugnt har jag sterssat från ställe till ställe för att hinna med allt. Började dagen med rätt sköna lektioner i skolan och sedan blev det dags för det som jag lovade i går. Nämligen städning. Kom ingen vart. Jag tror jag får lägga upp städningen som veckans mål istället, det låter mer rimligt.

Det som mest har tröttat ut mig idag är vattengymppan. Jag var snäll och vikarierade ett pass mitt i dagen och nu på kvällen var jag tillbaka vid bassängen för att dra mina egna pass. Alla hopp och skutt men framförallt värmen har gjort mig helt illamående. Jag önskar att bassängen inte skulle vara uppvärmd...

Och glöggrundan som skulle vara nästa helg i Åbo har tydligen blivit inställd av någon orsak. Säkert på grund av den spetsade glöggförsäljningen på gatan. Varför ska poliser förbjuda allt det roliga? Nu när det inte ens är 20 minus grader som det var förra året. Hursomhelst är Vasas 4 bussar fortfarande på väg till Åbo, själv är jag skeptisk till resan. Den är så sjukt jobbig. 40 h dokande är inte direkt det bästa jag vet. Men det är väl bara att tagga till under veckan och ta med sig sin egen glögg. Ska redan i morgon börja sova och äta i förebyggande syfte!


Vasa tjejjerna som ska till Åbo

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar