tisdag 1 mars 2011

Mässkär

Idag steg jag upp relativt tidigt för att hinna med så mycket som möjligt. Väckningen var på 10:00! Jag började med en runda via polisen för att förnya mitt körkort. Nya polishuset är riktigt fint faktist. Nästan för fint eftersom nummren till de olika båsen inte syns eftersom designen inte är helt rätt. Ni förstår vad jag menar om ni själva tar en titt eller får den vägbeskrivningen jag fick av en finsktalande polis som tappert försöker betjäna på svenska. Vi var alltsomallt 3 stycken som gick helt fel och till den fjärde personen hörde jag att polisen försökte med en ny vägbeskrivning. Det är inte alltid så lätt, inte för poliser heller.

Efter polisbesöket var jag inte så nöjd eftersom jag inte kommer hinna få mitt nya körkort innan det gamla går ut. Perfekt, vi återkommer till min skicklighet med papper! Kvinnan i båset sa det är okej bara jag inte kör så långt :D

Väl hemma igen tog jag itu med högen av skolarbeten. Jag kom en bra bit men sedan tog jag paus och for iväg till Mässkär. De var en riktit trevlig promenad. Kaffe pausen framme smakade riktigt gott och hemfärden gick snabbt i solskenet eftersom solen då först tittade fram.


Påväg till Mässkär

Framme vid Mässkär

Nu blir det halv 8 hos mig, bygglov och house. Och imoron har jag tyvärr arbete så mitt friluftsliv stannar av för några dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar