fredag 11 mars 2011

Ålderskris

Imorgon smäller det. Ja fyller 20 år, något jag inte alls ser framemot. Den senaste månaden har jag levt med stora bekymmer. Nedräkningen av de sista veckorna och dagarna som tonåring har snurrat runt i huvudet på mig. Gud så hemskt att fylla 20 och lämna de underbara tonåren bakom sig. Jag tror jag gråter en skvätt. Låt mig fylla 15 igen, låt mig leva det liv som passar för dagen och låt mig slippa alla tusen ansvar. Det här vuxen livet är inget för mig.

Men kommer livet som 20 åring ändra så mycket? Kanske inte. Man får köpa ut starksprit från alko och gå på krog i Sverige. Vad mer förändras? Någon rynka kanske dyker upp som man kan gömma med alla oändliga produkter och kosmetik. Jag tror jag lever vidare som jag gör och försöker acceptera läget. Ålderskriser har väl alla någon gång...
Jag känner mig ung. Och jag känner mig kry. Ser jag kanske gammal och tråkig ut?
Pulkka åkning

Billi i fyllan

Student hopp

Igelkotten Igge matas

Dock har fötterna växt en aning sedan den fina sommardagen på villan 97

Men för övrigt är väl allt precis som vanligt! Och i morgon blir det tårtkalas oberoende om jag vill eller inte för tårtan står färdigt i kylskåpet och snålas.


Lev i nuet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar