måndag 28 februari 2011

Solskens promenad

Första dagen på sportlovet och jag har gjort en massa tråkigt. Förmiddagen gick åt till att söka stipendier eftersom jag är så sent ute. För dom som inte vet så är det sista ansökningsdagen idag för många fonder och stiftelser. Jag är alltid så i tid med pappersarbeten!
Sportlovet började alltså inge vidare. Och det värsta är att jag inte tror lovet kommer bli något bättre. Är ensam hemma i hela Jeppis, inte ens mamma är hemma. Så vad gör man? Inget!

Har iaf tänkt sporta en del under veckan eftersom jag inte har så mycket annat för mig. Har tänkt gå och simma, gå på isen, skida och cykla till Strandcamping. Får se hur mycket av de som blir gjort. De som känner mig bra lär veta hur det går...

Men redan idag på eftermiddagen var jag ute på isen vid gamla hamn. De var riktit fint trots solen höll på att gå ner. En del andra ensamma vandrare var också ute, det fick mig att småle trots allt.

Imorgon hoppas jag på att få sällskap av en vän och möjligtvis en hund till Messkär. Och det ser lovande ut bara solen är uppe. Det får jag verkligen hoppas på att den är!


Här är några bilder från dagens vandnring



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar