lördag 19 februari 2011

London

Allt sedan Kajs i slutet av Juli for till Englad för att jobba som au pair har vi andra flickor planerat och väntat på att få åka till London för att träffa henne och för att shoppa. Men att fastslå ett datum som passar alla andra här hemma eller snarare sagt runt om i Finland har inte varit det lättaste. Men ikväll bestämde vi oss för att åka i början av april för att Ryanair var med oss den här gången. Vi hade turen på våran sida eftersom våra lediga datum passade med Ryanairs flygturer. Jag kan säga er att många resplaner till London har gått i stöpet på grund av Ryanairs idot flygdagar, tider, pris och platser. Men nu är det problemet äntligen löst! Nu är det bara att hitta ett lämpligt hostel och jag hoppas att den biten löper bättre.

Jag kan knappt vänta tills jag får träffa lilla K och se hur hon klarar sig i storstaden. Lite kul ska de såklart också bli att få kolla in t.ex. Harrods, Oxford street, Big Ben, London Eye, Tower Bridge, alla pubar, byggnader, parker och mycket mer. Men bara lite, mest ska ja bara hänga med K ;) Eller får se hur de går?!

Här kommer några bilder av London som K har tagit under sin tid där.


Fina Kajsa vid Tower Bridge
Här kan vi stå och fotas ilag om ett par månader :)
London Eye
Hoppas maskinen int stärvar så man blir tvungen att betrakta London enbart några 100 meter uppe i luften! Charmen avtar efter ett par timmar misstänker jag...
Harry Potter salen i Oxford
Kanske de e värt att försöka dra någon trollformel och se om nå demoner eller ormar dyker upp :)
Härlig park
Om jag får tid över (som jag int får) har jag lust att springa runt, runt, runt och runt tills man faller ihop :)

Snart reser jag till London!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar