torsdag 29 maj 2014

Ledig torsdag

Skulle inte ha haft något emot att jobba ida, men visst har det varit skönt med en ledig dag. Har uträttat massor i lägenheten, sådant som jag tidigare inte har hunnit med. Dessutom har jag inte precis bott ensam här. Flyttade in hos min studiekompis kusin, men nu har han fått sommarlov och flyttat hem igen. Har ett par nätter också delat lägenhet med killens mamma, och en dag dök familjens mommo upp. Helt klart liv i luckan. Men nu har det lugnat ner sig och jag har fått ta itu med städningen. Familjen jag hyr av använder den här lägenheten som en övernattningslägenhet, vilket betyder att folk kommer och går som de gör. Därför har det inte blivit städat särskilt mycket heller. Så ida kavlade jag upp ärmarna och skurade alla väggar och skåpdörrar. Har också möblerat om en aning och gömt undan sådant som inte har fallit helt i smaken. Men överlag är jag nöjd med lägenheten, det är inte direkt som där hemma, men det ska de ju heller inte vara. En sommarlägga på Åland behöver inte vara tip top, försöker jag iaf intala mig! :)

Mellan allt skurande i alla rum tog jag en paus mitt på dagen för att leta upp ett lämpligt berg för backträning i Sviby. Hittade berget lätt och det var inte alltför långt att springa dit. Problemet blev att hitta en stig upp till toppen av berget. Fick springa runt ett tag innan jag hittade rätt. Och vid det laget var jag redan så slut att jag knappt orkade backträna. Sprang 1,5 gånger upp för den höga backen och sen pustade jag ut innan jag joggade hemåt. Problemet var bara att jag kom ner på andra sidan av berget och jag var helt lost. Hade över huvudtaget ingen aning om var jag befann mig och blev super överraskad när jag slutligen kände igen mig igen. Men hem kom jag, men backträningen blev en cardio träning på 13 km istället. Nya tag en annan gång :D Träningen blev i vilket fall som helst effektiv och tung!


                                  

                                                                                          
                                                   

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar