tisdag 27 maj 2014

En vecka

Mycket har hänt sen sist, vilket det alltid brukar göra eftersom jag bloggar så sällan. Men nu känner jag att jag har bloggbara händelser på hjärtat igen :)

Våren spenderades främst i Vasa men också i Vuokatti och i Bjorli, som ligger i Norge. Förutom att ha kul i skolan med gymppa gänget kan man också ha urkul på skidorter med samma härliga gäng. Man har ju valt rätt ämne att studera :) Vid bättre tillfälle kan jag säga några ord om skidresorna.

Slutspurten i skolan var stressigare än nånsin, hundratals skoluppgifter och kompletteringar efter studieresorna, men nu är det äntligen sommarlov. Tömde lägenheten i Vasa och packade bilen full och flyttade till Mariehamn. En sommar på Åland känns allt annat än fel. Idag har jag precis varit en vecka här och läget är fint. Jobbar på en fantastiskt fin restaurang med härliga kollegor vilka är mer hjälpsamma än vad jag någonsin tidigare har stött på. Och det kan jag verkligen vara tacksam för eftersom restaurangen var finare än jag hade tänkt mig, och till mina nya arbetsuppgifter hör bland annat att stå i baren, utan skolning. Killarna jag jobbar med är otroligt skickliga och kan mer än allt!!! I fredags kämpade jag med att hålla reda på vilka alla Stallhagens öl vi har att servera medan mina kollegor blandade drinkar med färsk pressade frukter från fruktskålen. Äppel, päron och chili var några av kvällens smaker. Man ba whaaaat?! Antingen lär jag mig massor i sommar, eller så kommer jag att känna mig som en fullständig idiot med tummen mitt i handen :D

På sidan om jobbet har jag hängt med Kajtzu, solat, tränat och fixat i lägenheten. Hoppas ni har det bra där hemma också :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar