fredag 7 september 2012

En vecka

Första skolveckan är avklarad och helgen är äntligen här. De har vari en tung första vecka som vanligt trots att jag inleder mitt tredje år på peffan. Alla infotillfällen med alla deadlines gör en helt slut såhär i början. Läseordningen som vi i år själva måste plocka ihop tänkte göra mig alldeles knäpp. Men läget börjar nu vara under kontroll och nu är det bara att börja studera och leva studielivet så gott man hinner på sidan om alla arbeten, träningar och matcher.

Biämnesgymppan har också startat och det blir en höst med friidrott och orientering. Bättre grenar finns men lektionerna har hittills varit roliga. Vi har en helt ny gymnastik grupp vilket är jätte roligt. I början på veckan hade vi teori och senast igår hade vi stavhopp och annat skoj på friidrotten. Jag är riktigt besviken att jag aldrig fick testa stavhopp under min friidrottskarriär när jag var mindre. Det var super skoj.

Efter friidrottslektionen och efter skolans slut hann jag pusta ut ett tag innan vi flickor for på en skärmträff i Vasa. Innan orienteringsinfon hade jag ingen aning om vad en skärmträff var men det visade sig vara ett tillfälle som man egentligen kan kalla en tävling för orienterare från olika föreningar och för andra fritidsorienterare. Man får köpa en karta med olika nivåer och annat tillbehör och sedan är det bara att springa som galningar över blåbärsris och andra buskar bland alla träd i skogen. Vi körde en 2,8 km lång bana på ca 1 timme vilket jag tror är rätt bra för att vara oss. Och jag är förvånad över att skogen kryllade av orienterare i alla åldrar. Allt från små barn till gamla gubbar som föll bland snåren.

Det var riktigt roligt att delta trots att jag knappt han kolla kartan eftersom mina duktigare vänner blev så tävlingsinriktade och knuffades och sprang ikapp med de riktiga orienterarna. Men jag är bara glad att jag slapp i mål oavsett om jag lärde mig något eller inte. Har världens sämsta lokalsinne och en karta vet jag knappt hur man håller. Och att inte tala om alla karttecken. Efter denna kurs är jag förhoppningsvis smartare! Vilken lycka det är att läsa gymnastik!! Säger jag nu i början ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar