lördag 28 augusti 2010

Intro vecka

Efter en hel veckas info om studier, universitetet och mycket annat så är det riktit skönt att få komma hem igen! Jag kan inte begripa att man är alldeles slut av enbart info och lite rundvandrig. Men igår var jag alldeles utmattad. Denna helg består verkligen av att ladda batterierna tills nästa vecka då både studier och studielivet tar form på riktit! Får se hur de går :)

Skolan som de egentligen int längre heter verkar vara riktit trevlig! ÅAs lärare och professorer föredrar att man härefter säger att man är på "ÅA" "PF" "peffan" eller " universitetet". Vissa menar t.o.m. att ingen begriper vad man säger om man menar att man befinner sig i skolan. Vilket trams, int undra på att man blir trött och förvirrad!

Min nya klass är heller inte dum, vi verkar iaf ha bra flyt inför gulisintagningen som äger rum snart. De blir ju minst sagt spännande!

I korthet innehöll min första vecka i Vasa massor. Börja veckan ganska lugnt med lite shopping och for och hälsa på N på kvällen. Sen på tisdag var det dags för skolstart samt nytt arbete samma kväll och de blev aningen tyngre, men de gick! På onsdagkväll hade vi stadsrundvandring med klassen, de var helt kul! Efter alla tusen namnlekar vi hade blir de pinsamt om jag glömmer någons namn härefter. Efter vår långa vandring for vi till Ollis på ett glas och mera lek.
En märklig sak är dessutom att man lyckas få grönska på byxorna andra dagen på universitet. Trodde ni kanske att man kryper runt på Vasas gräsmattor med sin nya klass? De trodde iaf inte jag! Torsdagen där igen blev mer chill, J kom och höll mig sällskap på kvällen. Och igår fredag hade vi frukost semla i skolan och sen fick man fara hem, jippii!!

Får se hur man orkar med det fullspäckade schemat i skolan nu då. Är aningen bekymrad över de långa skoldagarna. De lockar inte fullt så mycket att gå från 8 till 17:30 vissa dagar...

Nej nu är det dags för roligare saker än att grubbla på studierna, de löser sig säkert och nu ska jag göra mig redo för att smälla raketer en hel kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar