onsdag 2 juli 2014

Full fart

Jaa, för varje dag som går blir jag bara mer förkyld, och desto mer gör jag. Borde bara bädda ner mig under täcket för att bli frisk. Men det är så tråkigt. Imorse när jag vaknade hade jag knappt någon röst, och imorse när jag kom till jobbet fick jag besked om att vi kör lunch på terassen. Så det blev en arbetsdag till ute i det kalla sommarvädret. Annars äskar jag att vara ute, och har själv valt att jobba på terassen. Men ibland vore det allt skönt att jobba inne i köket bland alla stekheta ugnar och plattor... Får se hur hälsan är imorgon efter dagens terassjobb och kvällens ute aktiviteter. 

Ikväll to jag och Kajs to en glass på stan, för att fira lönedagen. Strax efter jobbet tittade jag in i ett par klädbutiker, typ en av de få i hela Mariehamn, utan att hitta något. Ville shoppa men det fanns inget som lockade. Händer det?! Ni ser, i Mariehamn finns inget! Men jag klagar inte, önskar bara att det skulle finnas klädbutiker, sol, värme och mycket folk i farten ;) 

Men köpte en ny spargris, för min förra blev full av juni dricksen. Juli är högsäsong och köpte därför en modell större denna gång :D 

Glassen var god men kall, och musiken på Äventyrsgolfen var också bra men terassen kall. Så efter att vi hade fått nog av både musiken och människorna gick vi vidare. Vi satt nämligen med en speciell man som gav oss ett pussel, ett pussel han klippt ut i kartong. Pusslet bestod av 7 bitar och man skulle bygga det till en kvadrat. Det var riktigt roligt men frustrerande då man inte lyckades. Och gubbens kommentarer fick en även att bli helt störd. Men till slut byggde han det själv och gick sin väg. Slutet gott, allting gott! 

Efter en sväng på stan for vi via Mariebad för att säga hej till dom som spelade volley. Och trots jag inte skulle spela sprang jag barfota i den kalla sanden och slängde mig efter alla hårda bollar. Jepp, sen cyklade jag barfota hem med våta, kalla och sandiga fötter. Avslutar kvällen med en kopp finrexin i hopp om dunder verkan! 

Livet var lätt när mamma satte regler! Imorgon blir jag hemma! Men först ska jag jobba en långis! 


Dricks grisar 

Kajtzu bygger pussel, gick jo int alls bra :D

Men plötsligt händer det, var nära att klippa till ett eget pussel men till slut passade bitarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar